Confessions of a Geeky Mind

De flesta människor har en återkommande dröm. Det kan gå lång tid mellan dem, men de återkommer alltid, år efter år. För somliga är det mardrömmar, andra önskedrömmar, jag tillhör lyckligtvis de som drabbas av den senare kategorin. Vad Freud skulle sagt om mina önskningar vet jag inte, men jag har svårt att se dem som något annat än ett slutgiltigt bevis på min nördighet. Ungefär så här brukar det se ut:

Jag står vid en skivhylla och tittar, ibland i en skivaffär jag besökt i verkligheten, men oftast i en okänd skivbörs, gärna en lite skruttig sådan, eller på en loppmarknad. Efter lite sporadiskt bläddrande kommer jag fram till en favoritartist, ser några bekanta framsidor, bläddrar lite mer, och så plötsligt… Vad är detta? En bootleg? Mhm. Och vad innehåller den? Oj oj oj, kolla låtlistan! Flera helt okända titlar! Kanske en gammal demo? Outtakes från studioinspelningar? Liveupptagningar? Spelar ingen roll vilket, hjärtat dunkar hårt och nu vill jag bara springa hem och lägga skivan i CD-spelaren.

Det är egentligen allt. Ibland hinner det uppstå en konflikt i att jag hittar fler heta skivor och inte vet hur många jag kan köpa, men oftast är det här jag vaknar, lycklig som ett barn på julafton.

2 kommentarer

Filed under Musik, Personligt

2 responses to “Confessions of a Geeky Mind

  1. Hahaha! Vilken fantastisk dröm!
    En av mina favoritdrömmar bestod av att jag upptäckte att det fanns en till kontinent på världskartan. Vad säger det om mig, kan man undra … Storhetsvansinne?😉

Kommentera

