Have you forgotten 2012: Skivorna – bubblare

Allo Darlin' - El Perro Del Mar - Magnetic Fields - The School - Songs of Green Pheasant - Regina Spektor - Sun Kil Moon - Wild Nothing

Det har blivit dags att summera skivåret 2012, men innan jag går in på min lilla lista kommer här de album som inte riktigt var bra nog att kvalificera sig, trots att de gjorde något slags intryck. Bubblare, hedersomnämnanden, kalla dem vad ni vill. Inte-helt-kärt-barn har många namn. Man kanske kan sammanfatta det med att dessa titlar erbjöd en kort stunds riktigt brännande intryck, men sedan svalnade och övergick till kallprat igen. Bland dem finns några nya upptäckter (som atmosfäriska Songs of Green Pheasant – för övrigt också årets finaste omslag), men framförallt handlar det om gamla favoritartister som inte riktigt lyckades nå upp till sin vanliga standard (som Sun Kil Moon – för övrigt också årets fulaste omslag). Om det var temporära felsteg eller början på slutet får tiden utvisa…

Allo Darlin’ – Europe

El Perro Del Mar – Pale Fire

The Magnetic Fields – Love at the Bottom of the Sea

The School – Reading Too Much Into Things Like Everything

Songs of Green Pheasant – Soft Wounds

Regina Spektor – What We Saw from the Cheap Seats

Sun Kil Moon – Among the Leaves

Wild Nothing – Nocturne

2 kommentarer

Filed under Musik

2 responses to “Have you forgotten 2012: Skivorna – bubblare

  1. Har inte lyssnat så himla mycket på skivor från i år (eller hela skivor över huvud taget, om sanningen ska fram) men av det jag hört platsar Allo Darlin’, El Perro del Mar och Wild Nothing helt klart på min topp tio… Ser fram emot att sen din topplista!

    • Trodde inte jag hade lyssnat så mycket heller faktiskt, men insåg sedan när jag började räkna att det var en hel del.🙂 Allo Darlin’ blev jag lite besviken på när den kom, eftersom jag älskade första skivan så mycket. Kanske borde ge den några chanser till…

      Trevligt att du ser fram emot den, kommer beta av några skivor per dag till och med julafton.🙂

Kommentera

