Have you forgotten 2014: Skivorna (och bristen på bra sådana?)

Jag vet inte om det bara är för att jag befunnit mig i bebisbubblan under större delen av året, men i mina öron har i alla fall 2014 inte bjudit på särskilt många bra album. Nä, de har faktiskt varit så få att jag knappt kunde få ihop en topp tio som inte kändes krystad. Men okej, det blev ändå tio skivor till slut, och ett par bubblare. Men jag kunde inte förmå mig att rangordna dem helt, egentligen är det bara ettan och tvåan som jag verkligen, verkligen älskat. Så det blir en inte helt klassisk rangordning, utan flera artister får samsas om en och samma plats. Kommentarer har jag lämnat till låtlistan, som kommer imorgon.

FAK-SG & TWOD-LITD

1) First Aid Kit – Stay Gold

2) The War On Drugs – Lost in the Dream

3) Alice Boman – EP II

3) Grouper – Ruins

5) King Creosote – From Scotland with Love

5) Vashti Bunyan – Heartleap

7) Angel Olsen – Burn Your Fire for No Witness

7) Cœur De Pirate – Trauma

7) Papercuts – Life Among the Savages

10) Alvvays – Alvvays

Bubblare:

Allo Darlin’ – We Come from the Same Place
Hello Saferide – The Fox, The Hunter and Hello Saferide
La Sera – Hour of the Dawn
Russian Red – Agent Cooper
Sharon Van Etten – Are We There
Warpaint – Warpaint

Lämna en kommentar

Under Musik

Lämna en kommentar